Azi vecinul meu ascultă Pink Floyd şi pe mine când aud "Shine on you crazy diamond" mă apucă starea de bine, îmi aprind o ţigară şi mă scufund în plăcerea de a citi. Scafandrul din mine leagă între ele algele de pe fundul mării în care s-a aruncat şi găseşte legături şi simbolistici care nu sun întotdeauna fericite.

Azi am să scriu aici elucubraţiile mele ca să nu le pierd printre foile cu notiţe pe care nu le mai fac de mult. În pauza asta de scris mă gândesc la Augustin care-mi vorbeşte despre "eroii" creştinismului (adică martiri) ca despre cei care luptă împotriva spiritelor rele din locuri sau obiecte. Mi-l închipui pe sfântu Gheorghe înfingînd-uşi suliţa în geniul locurilor care ne înconjoară şi mă gândesc la meşterul Manole care se sacrifică, şi îşi scarifică tot ce are, ca să ia locul mănăstirii sale din mâinile demonilor păgâni.

Vecinul meu a stins muzica iar eu am să închid calculatorul şi am să mă întorc la lucruri mai serioase.


6 comentarii:

  1. oceania

    pai lucruri mai serioase decat cititul nici ca exista. aaaa...ba da, mai e si scrisul. asa ca nu te opri din scris pana cand scrisul o sa ti se para o necesitate, o urgenta, si atunci poate o sa scoti si o carte:)

  1. George Colang

    rezulta de aici k scrisul pe blog e o tampenie:) asa e

  1. oceania

    Offshore, eu nu cred ca rezulta ca scrisul pe blog e o tampenie. scrisul in general e un lucru bun, e eliberator de multe ori. pentru multi a scrie bine inseamna a rescrie, deci o munca dura iar, de multe ori, devine misiunea propriului lor blog.

  1. Korova

    offshore: Nu vroiam să insinuez că scrisul pe blog e o tîmpenie...dacă aş crede asta nu văd de ce aş mai scrie...

    Oceania: la ce te referi "a rescrie"?

    Mie îmi place chestia cu blogul, pentru că e singurul mod în care am reşit să mă apuc de scris...şi să nu arunc chestiile scrise la gunoi:)

    Nu am nici un fel de pretenţie în legătură cu ceea ce scriu, dar e distractiv :)

  1. oceania

    cand am spus a rescrie m-am referit la faptul ca, de multe ori, cei care scriu o iau de la capat si rescriu ceea ce li se pare ca n-a iesit bine. de multe ori cei care scriu sunt mai exigenti cu ei insisi decat orice critic.

  1. Korova

    Chestia cu rescrisul e foarte adevărată, chiar dacă blogul nu e întotdeauna locul cel mai potrivit pentru asta.

    E mai greu să schimbi ceva după o zi de la "publicare" :), dar asta face parte din famecul de a scrie aşa. Nu poţi să te căieşti prea mult pentru cele scrise.

blog personal cu țigări, cafea și mărunțișuri

Un produs Blogger.