Abia aştept să fiu turist. Turiştilor le e permis orice, mai ales să fie murdari pe picioare. Cu cât sunt mai murdari, cu atât sunt mai demni de stimă. Baticurile, pălăriile, maieurile şi hainele ciudate încep să aibă o viaţă a lor atunci cînd eşti departe de casă, sau de o casă, oricare ar fi ea. Pomeţii obrajilor sunt roşii, părul încercă din răsputeri să stea fix în cozile şi cocurile chinurilor sale şi picioarele se trezesc dimineaţa constatând că mai jos de glezne nu au mai fost solicitate de mult atât de intens de sandalele sau de papucii incomozi. Ochii se clătesc în culorile fiecărei noi statui, clădiri sau fresce. Gura o ia înaintea gândului şi tace. Pe spaţiul dintre coada de la uşa muzeului şi umezeala de pe frunte pune stăpânire soarele care, ieşit la plimbare, ţine cu tot dinadinsul să apară în albumul cu artişti importanţi bifaţi în vara asta aşa că începe şi el să picteze ungând turistul cu straturi de culoare.

Turistul păşeşte încet, merge ca pe o scară rulantă pe care a construit-o aerul doar pentru el. Nu trebuie să te grăbeşti ca să poţi să mergi cu ea. Trebuie să îţi iei timpul necesar, să te oboseşti destul ca să te poţi aşeza dup-aia pe scaunul din partea liniştită a creierului şi să poţi savura viziunea rupturii de cotidian cu pălăria pe frunte.


P.s: vara asta am ceva cu pălăriile...

13 comentarii:

  1. oceania

    cu siguranta ca tu visezi la vacanta :)

  1. Korova

    da, da, da, da! :)

    abia aştept să mă duc în vacanţă....:)

  1. Annie

    Imi place ideea cu artisti bifati in vacanta asta!:) Si palariile sunt foarte frumoase vara. Mie im plac doar cele cu boruri foarte largi, potrivite vara, pe plaja sau la o plimbare pe camp, la tara... asa ca le identific cu notiunea de vacanta.

  1. Korova

    mie îmi plac pălăriile tot timpul...:) da parcă mi-e ruşine să umblu cu ele pe stardă în oraş, aşa că profit de vacanţe.

  1. Annie

    Pariziencele poarta des palarii... Prefa-te ca esti si tu parizianca!;)De ce ti-e rusine, sunt foarte trendy?! Cei care se uita acum ciudat vor ajunge sa te imite mai tarziu.

  1. Korova

    culmea e că in România nu mi-e nici cum să port palarie pe stradă...aici la mama naibii nici pariziencele nu poartă pălării...:)

  1. Korova

    la mama naibii, adică acolo unde îmi duc eu viaţa acu'

    nu la mama naibi cu pariziencele sau cu pălăriile...Ar trebui să scriu un post desprea asta. Despre casa mamei naibii, în care lumea se uită urât la tine dacă porţi pălării.:) Până şi pariziencele îşi scot pălăria când ajung în casa ei. Are o cameră în faţa uşii de la intrare unde trebuie să-ţi doseşti pălăria înainte de a da ochii cu ea.

  1. Annie

    :)))
    Loca! Atitudinea e de vina, daca ai chef de bentita cu antene, poarta bentita cu antene si identifica-te cu look-ul pe care ti-l da. Fii fata cu bentita cu antene! La palarii ar trebui sa fie si mai usor!:) Poarta ce iti place si crezi ca iti vine bine, indiferent unde si indiferent de cine priveste. Daca ai atitudinea potrivita, vor spune "Maybe she's born with it!"

  1. Annie

    Apropo, unde anume e "mama naibii"?:)

  1. Korova

    nu pot să-ţi dezvălui unde e casa mamaei naibii! Ar însemna să afle toată lumea. Am şi eu secrete profesionale de ţinut...

    Mi-a plăcut ideea cu bentiţa cu antene în schimb...poate am să-mi pun una într-o zi...să vedem dacă are ceva numai cu pălăriile :)

  1. Annie

    Poti sa-mi rapsunzi pe mail, sa nu afle toata lumea!;)

    Am avut bentita cu antene si in varful fiecarei antene cate o morishka. Se invarteau de la vant, asa ca alergam cu ele in parc... pana m-am ratacit! De mentionat ca aveam in jur de 5 ani.;)

  1. Korova

    aş vrea şi eu să mă rătăcesc aşa...
    să zbor de la casa mamei naibii la casa zmeului cel mare (care e prin apropiere) şi dup-aia să aterizez imediat pe tărîmul împăratului Roş.

    Hai să nu distrugem poveştile pentru copii dezvăluind toate amănuntele picante...eşti binevenită oricând la casa mea şi fără să ştii cu cine o împart.

  1. Korova

    dacă mai treci pe la mine, din când în când, să bem o cafea împreună, promit că am să te plimb cu tramvaiul meu tras de cai arătundu-ţi împrejurimile :)

blog personal cu țigări, cafea și mărunțișuri

Un produs Blogger.