În continuare găsiţi nişte firmituri din ce am făcut eu în ziua de 24 septembrie 2005. Le-am găsit acum într-un caiet cu taine. Pe mine m-au făcut să zâmbesc....

Zgomotul străzii se aude în fundalul povestirii care are ca protagonistă o măturică căreia îi place să facă ravagii printre lucrurile care o înconjoară. Patul stă ţeapăn şi e mare, scaunul a încremenit de mult şi picioarele lui au lăsat chiar şi urme pe parchet. Măturica veselă curăţă polenul timpului reînvigorând atmosfera. Geamul se deschide, aerul curat intră în cameră şi perdelele murdare se dezlănţuiesc. Scos din pivniţa sa murdară şobolănelul din mine începe să se simtă copleşit. Lumina e prea puternică, aerul e prea curat.

Beethoven cu a sa simfonie umple camera cu extaz. Se simte şi un vag miros de mere. De unde? L-a adus cu ea simfonia. Aerul e călduţ, moale...

Când m-am trezit azi dimineaţă aveam acel vag sentiment de bine. E sentimentul pe care îl ai atunci când n-ai visat nimic, ai dormit pur şi simplu. Eşti plin!

Aluatul când dospeşte se umflă. Drojdia îl face plin de viaţă. Apa când fierbe dă să sară din oală; m-am apucat de gătit....
O străduţă mică, întunecată şi cât mai pustie e melancolică, dacă mai sunt şi trei scaune uitate în faţa vreunei porţi e şi mai bine; m-am apucat de făcut fotografii...
Atunci când o poveste nu ţine cât arată urechile ceasului e o poveste bună. M-am apucat de citit...

Astăzi nu am făcut nimic: m-am trezit târziu, am făcut o baie, am mâncat, am vorbit şi am adormit. Altfel nimic.
Azi am citit o carte bună. Altfel nimic.
Astăzi am mâncat ceva bun. Sărumâna. Altfel nimic.

Trăgând o linie măturica concluzionă: Prostii. Altfel nimic.
Cât despre perdelele murdare, acum sunt curate...numai zgomotul străzii a rămas.
A ...şoarecele? A mâncat de mult pastiluţa roşie sau nuca de sub ghiveci.

P.s: Nu Beethoven era cu merele...Era Chopin.
P.P.s: Eu nu vorbeşte bine Româneşte.
P.p.p.s: Oraş cosmopolit: În Italia, într-un PUB Irlandez, un ospătar arab blond le serveşte mâncare marocană la doi români. Ea e jumătate unguroaică, de fapt şi cehoaică, dar toată lumea crede că e nemţoaică.
P.p.p.p.s: Io nu ştiu că nu's din Cluj!

2 comentarii:

  1. oceania

    daca ai o insemnare tocmai din 24 sept 2005 inseamna ca tii un jurnal. si eu tineam odata...te face sa retraiesti unele momente care te-au marcat. acum nu mai tin. nu stiu de ce.

  1. Korova

    ai dreptate in legatura cu retrairea momentelor care te-au marcat...e o experienta pe care as indrazni sa o numesc placuta :)

    nici eu nu mai tin jurnal de prin 2006....si incepand cu 2004 insemnarile se tot raresc...

blog personal cu țigări, cafea și mărunțișuri

Un produs Blogger.