În general sunt apolitică. Îmi îndeplinesc însă minimele obligaţii "cetăţeneşti", adică: mă duc la vot şi urmăresc, destul de superficial, e drept, mersul lucrurilor din România.

Cred sincer că a fi cetăţean al unei ţări nu e o chestie pasivă, ca o prăjitură pe care trebuie doar să o guşti cu linguriţa. Cred că prăjitura asta mai trebuie să o şi găteşti din când în când căci altfel te trezeşti că nu mai ai din ce gusta.

Nu sunt o persoană practică şi politica mi se pare o chestiune care ţine de practică. Prefer să mă scufund în romane cu ale lor castele de hârtie şi să uit de tărâmurile astea care, de fapt, într-un fel ne definesc.

Am dat însă fără să vreau de politică şi mi-a tras şi câteva palme bune. Destinul m-a plimbat prin occidentul pe care toţi îl vedem cumva mai frumos, mai luminos şi mai prietenos decât România noastră plină de manele. În occidentul ăsta eu am învăţat, în felul meu e drept, să fac politică. Am învăţat sa-i reproşez occidentului că nu ştie să ne respecte. Nu pentru că habar nu are unde e România, nu pentru că e convins că Transilvania e doar o invenţie, nu pentru că nu ştie că ţiganii nu sunt Români şi de cele mai multe ori îmi spune că a fost în România şi i-a plăcut tare mult Budapesta. Nu de asta.

Sofia, Budapesta, Bucureşti, Praga, Bratislava, Varşovia e tot un drac pentru ei şi noi tot draci din est suntem. Dintr-un anumit punct de vedere, însă, e tot un drac şi pentru noi. Numai că dracul nu suntem noi, ci e cel care ne uneşte într-o chestiune care de prea multe ori e trecută cu vederea. Mă refer la dracul comunist. La "celaltă" ciumă politică a Europei.

De multe ori ne simţim şi noi dracii care strică Europa. Nu! Dracul nu suntem noi! Nu suntem noi dracii într-o Europă în care copii lui Sartre urlă că noi am înţeles prost comunismul. Într-o Europă în care până şi noi dracii ăştia indiferenţaiţi din est tindem să credem acelaşi lucru. O Europă în care ţi-e dat să vezi pe stradă afişe electorale cu secerea şi ciocanul de parcă mimic nu s-ar fi întâmplat. O Europă în care e interesantă numai prima epidemie de ciumă din secolul douăzeci şi a doua e trecută cu vederea de parcă ar fi fost o simplă gripă la care s-a găsit antidotul deja.

E un drac care a provocat prea multe victime şi pe care Europa îl trece cu vederea...
Asta îi reproşez eu occidentului. Oricât am fi noi de draci în ţările lor, ei sunt ceva mai draci cu noi.

Postul ăsta s-a născut dintr-o chestiune de fond, dar a fost propulsat de vizionarea unui film, pe care aş vrea să-l vâr sub nas tuturor dracilor din vest. Vi-l recomand. După cum se vede pe mine m-a îndrăcit rău.



P.S: Sunt două chestii care nu mă conving, totuşi, întru totul în filmul ăsta: să nu uităm că Ana Pauker (e doar un exemplu) era evreică şi nu înţeleg de ce nu se pomeneşte nimic despre persecuţiile creştinilor.


7 comentarii:

  1. Iosif

    Ai foarte mare drepatate dar vreau sa te intreb ceva daca nu te superi !
    Nu stii cumva cine ma facut pe mine si sotia mea sa vin in Spania acum 11 ani ? Tara mea cumva ? sau o sa-mi spui ca nu se moare de foame nici in Romania ? bun....sa spunem ca ai dreptate.
    Noi am facut tai tai la copilul nostru care avea 8 ani si am plans pana in Spania....poate stii sentimentul
    Toate bune si frumoase si ne-am bagat de acte...cozi la rand la politia de extranjerie...carrr mrrr si in 8 luni ne-au dat actele...
    Acum suntem bine si totul e ok suntem impreuna toata familia !
    Stii cumva ce inseamna sa mergi in tara ( acum 4 ani ) si sa mergi la pasapoarte si sa dai mita sa ti le faca repede ca tre sa te intorci la servici ? Stii cum te simti ?...noi cel putin ne-am simtit ca un rahat...in tara noastra binenteles..
    Stii cum ne spun noua celor plecati afara la stiri ? i=ti spun eu : Capsunarii !
    Anul acesta capsunari au trimis atata valuta anul trecut atata....etc
    Vreau sa le transmit celor care au scos ideea capsunarilor si care fac statistici pe munca si transpiratia romanilor sa vina si ei si sa vada cu ochii lor !
    Romani sunt buni si rai peste tot dar sa stiti ca nu toti sunt capsunari. Cel putin aici sunt Romani cotati si cu functii importante !
    Ai fost vreodata la consulat cu vreo problema de acte sau ceva ? eu am fost de multe ori...vorbesc cu tine acolo ca si cu caini....
    Poi daca Romanii nostri fac asa ceva ne miram pe straini ca i-si bat joc de noi ( si astia care=si bat joc sunt putini )
    Salutari cu respect all !

  1. korova

    Salut Iosif.

    Postul ăsta nu era despre România şi despre emigranţi. Poate şi despre asta, dar nu asta era ideea principală.

    Despre "căpşunari" nu îmi vine să spun prea multe lucruri...eu una nu sunt la muncă prin ţări străine şi dacă am vreun ban îl cheltui acolo unde stau şi nu îmbogăţesc ţara cu nimic.

    În România vreau să mă întorc când am să-mi termin pelerinajele prin alte tărâmuri şi chiar cred că se poate trăi bine mersi în ţara mea.

    Cât despre celelalte lucruri pot să-ţi spun doar atât: de multe ori am fost tratată la fel de prost, dacă nu mai rău, ca şi în România când aveam ceva de rezolvat. Aceleaşi cozi, acelaşi dezinteres, aceleaşi feţe plictisite, aceleaşi întârzieri...s-a mai adăugat şi faptul că eram străin, ROMÂN, hoţ, cerşetor şi multe alte chestii pe care cred că le ştii şi tu dacă trăieşti în Spania.

  1. korova

    P.s: Uită-te la film...chiar merită

  1. Anilei

    Interesanta si postarea, si filmul...foarte interesante!

  1. aurora zigoneanu

    Cutremurator filmul, iar site-ul tau este plin de sensibilitate! Felicitari!

  1. Georgiana

    foarte interesanta postarea ta...dovedeste multa luciditate si un suflet frumos! Doamne ajuta!

  1. Marius

    @Iosif

    Nu sti uce varsta aveti, dar nu TARA, e vinovata pentru ce ni se intampla, nu neamul din care va trageti se face vinovat de Romania de astazi, Romania pentru care a murit una dintre cele mai bune generatii de romani, eliminata, dezumanizata in puscariile de exterminare comuniste de la Pitesti, Gherla, Aiud, Jilva, etc.....au fost peste 100 de astfel de inchisori de exterminare a romanilor, iar criminalii neamului, care inca sunt cocotati pe spinarea tarii, au facut tot posibilul ca marea majoritate a romanilor sa nu aiba habar de jertfa unei generatii.

    Eu am fost socat de faptul ca am descoperit istoria taraii sub acest regim criminal la varsta de 26 de ani. Mai socat am fost sa descopar ca marea majoritatea a romanilor, ce sa mai vorbesc de tienri habar nu au (si am fost ajutati din plin)ce s-a intamplat la Pitesti, ce este fenomenul reeducarii de la Pitesti, cine a murit acolo, cine is criminalii, vinovatii, mai traiesc, ne conducm etc????

    Si uite asa mi-a dat Dumnezeu sansa ca la 26 de ani sa descopar DE CE Romania se scufunda in mizeria de astazi, DE CE Romanii trebuie sa-si paraseasca vatra pentru a trai o viata normala, si mai multe raspunsuri......

    Va recomand sa-l cititi pe Paul Goma - http://paulgoma.free.fr/ - si o sa aflati cum Romania de astazi nu teoretic, ci practic este tot in mana comunistilor, a urmasilor ucugasilor neamului romanesc.

    Nu Tara de devina Domnule Iosif. Alti isunt vinovatii.

    Ne-au ascuns istoria, eroii, martirii, iar acum ne baga in paamnt de vii.

    Romania de astazi, creatie comunista!

    Va mai recomand si http://foaienationala.ro/prieten-intuneric.html#more-3958, cartile scrise de Ioan ianolide, Intoarcerea la Hristos, cartea Sfantul inchisorilor, Nicoale Steinhardt....si multe altele la care noi nu avem acces....in scoli nu se pomeneste nimic despre eorii, martirii neamului...dar cand aflam de ei avem datoria sa-i facem cunoscuti.

    Doamne ajuta!

blog personal cu țigări, cafea și mărunțișuri

Un produs Blogger.